• Bijbel Indeling
    informatie Bijbelstudie-avonden
    Gehouden op: 24 mei 2017 | Teksten: Genesis 1:1 - 1:1

    Een belangrijk onderdeel van en voor de Koffiebar zijn de wekelijkse Bijbelstudies. Iedere vrijdagavond vinden er in het gebouw aan de Urkerweg Bijbelstudies plaats voor jongeren tussen de 12 en 18 jaar. Ook is er een 18+ groep die één keer in de twee weken samenkomt bij één van de leiding thuis.

    Ben je dus tussen de 12 en 18 jaar ben je van harte welkom in de Koffiebar. De avond begint om 19:45 uur met inloop en om 20:00 uur beginnen we met zingen. Na het zingen en bidden gaan we in kleine groepjes uiteen om Bijbelstudie te houden. Rond de klok van 21:30 uur sluiten we af waarna de avond vrij is om in te vullen met poolen, tafelvoetballen, spelletjes et cetera. Kom gezellig een keer langs om te kijken!

    Ben je 18 jaar of ouder en lijkt het je leuk om gezellig samen te komen met leeftijdsgenoten om over de Bijbel te praten? Kom dan een keer langs bij de 18+ groep. Vanaf 20:00 uur is er inloop met koffie, thee en wat lekkers en om 20:30 uur starten we met wat zingen en daarna de Bijbelstudie. Deze avonden staan garant voor goede gesprekken en veel gezelligheid. Stuur even een mailtje naar jelleopurk [at] gmail [punt] com voor het adres en kom gerust een keertje guuzen!

  • Vriendschap
    Gehouden op: 15 februari 2013 | Teksten:

    Always in touch with your friends

    Hi! Jullie hebben vast allemaal wel hyves, facebook of twitter, en je bent niet de enige. Sommige personen hebben meer dan tweehonderd vrienden. Dat is best veel. Het zal vast niet lukken om die allemaal regelmatig te ontmoeten. Of hoeft dat niet? En: niet iedereen heeft zo?n pagina. Als je niet op twitter zit, heb je dan geen vrienden? Of ben je dan een loser? Wat is eigenlijk de betekenis van vriendschap? En, wat zegt de Bijbel over vriendschap?  Daar gaat deze Bijbelstudie over. 

  • Hoe kun je heilig leven?
    Gehouden op: 25 januari 2013 | Teksten: 1 Korinti?rs 1:30

    Afgelopen vrijdag hebben we op de Emmaus groep nagedacht over heiligmaking. Wat is heiligmaking eigenlijk, en kunnen wij als christenen wel heilig leven? Als je deze Bijbelstudie nog eens na wil lezen kun je hem hieronder downloaden! 

    En moge de God van de vrede Zelf je geheel en al heiligen,
    Moge je geest, ziel en lichaam in hun geheel onberispelijk bewaard worden bij de komst van onze Here Jezus Christus. Hij Die u roept is getrouw. Hij zal het ook doen! ? (1 Tes.5: 23&24)

  • De opstanding der doden: veranderd in een ondeelbaar ogenblik
    Gehouden op: 1 november 2012 | Teksten: 1 Korinti?rs 15:1 - 15:58

    Dit hoofdstuk is eigenlijk het sluitstuk van de eerst brief aan de Korinti?rs. Het gaat ook over het sluitstuk van het christelijk leven. Vanaf het moment dat we tot geloof/bekering komen, beginnen we te veranderen. Dat zie je ook terug in Korinte: ze worden bevrijd van heidense gewoontes en bijgeloof en raken vervuld van de Geest en zijn gaven. Bij al die veranderingen is de liefde onmisbaar. Pas bij Christus terugkeer zullen we volledig veranderd worden en onsterfelijk zijn, dan is onze verandering voltooid.

  • "Verhardt u niet, maar laat u leiden" Gods leiding in je leven
    Gehouden op: 10 februari 2012 | Teksten: Jesaja 58:1 - 58:12, Galaten 5:16 - 5:25

    Gods leiding vinden in het dagelijks leven is niet makkelijk. We horen over het algemeen geen stem die ons de weg wijst en met onze nuchtere westerse kijk worden veel dingen die ons zouden kunnen sturen, wegverklaard. Hoewel we wel geloven in Gods leiding is het toch verbazingwekkend hoeveel gebeurtenissen we in de praktijk aan het toeval toeschrijven. Of hoogstens houden we de mogelijkheid open dat iets leiding is, maar ja, je weet het nooit. Deze houding kan er ook voor zorgen dat we gewoon wat proberen in ons leven en God weinig betrekken bij onze keuzes. En dat terwijl we het er waarschijnlijk wel over eens zijn dat God ons wil kennen en ons leven leiden.